tisdag 28 april 2009

ETTHUNDRAFJORTON

Åh herregud, nu har praktiken börjat och jag är ju som sagt på DinSko. Trodde inte alls att det skulle vara så jobbigt som det var, har grymt ont i mina fötter och har ändå bara varit där i två dagar. Men det är jätteroligt tycker jag. Det blir imorrn med och då ska ja få lära mig lite kassa sen resten av veckan är jag ledig.
Idag när ja kom hem så åt jag mat sen satte jag mig med datorn i knät och höll på o somna direkt, så ja la ifrån mig den och slockna i två timmar, rätt as skönt.
Viktor är ute i garaget idag så tror inte att jag får se röken av honom inatt iaf. Inatt så drömde jag en riktigt hemsk dröm läs om ni vill:
Jo, min virri blev sjuk helt vanlig förskyld så en dag åkte han till sjukhuset för han var så trött på det där och senare på dagen skulle ja åka dit för att kolla hur det gick. När jag kommer dit möts jag av David som säger att jag inte får träffa Viktor för att läkarna har tagit honom. Jag ba aa men säkert skärp dig. Så jag går runt där och tittar sen ser jag ett jättestort rosa rum med en säng i och en vägg full med teckningar. När jag ser Viktor ligga i sängen så ville jag ju såklart gå in dit och höra hur han mådde, men jag fick inte för läkarna för han skulle vara isolerad för att man skulle bli sjuk om man rörde honom, eller andades samma luft som honom. När doktorn lämnade mig så sprang jag in i rummet och tog en teckning och gick ut igen, rörde inte viktor eller nånting. På teckningen såg jag två stycken årtal och en bild som föreställde en sommardag. När doktorn kom tillbaka fick jag skäll för att jag hade gått in o tagit en teckning. Dom förklarade för mig att Viktor skulle behöva vara i det där rummet föralltid och jag skulle aldrig mera få träffa, prata eller röra honom i hela mitt liv! Då förstod jag teckningarna det var dom som vart i rummet som ritat, datumen var för när dom föddes och sedan dog... RIKTIGT HEMSKT VAR DET :(
Vaknade med tårarna i ögonen och kramade om min älskade, och han mådde bra som tur var:)

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade